Nincsenek ilyenek. Az ehhez hasonló címsorokkal arra próbálnak rávenni nap mint nap, hogy vásárolj tanyagot és konferenciabelépőt. Az majd hozzásegít egy olyan tudáshoz, amivel te magad egy jól működő, automatizált pénzgyárat tudsz felépíteni.

Szerintünk nagy baj van ezzel az üzenettel. Nem azzal, hogy képzed magad és a folyamatokat átlátó szereplője szeretnél lenni a céged marketingjének, mert ez egy csodálatos dolog. Hanem azzal, hogy egy téves és túlzóan optimista képet mutatnak neked az online marketingről és annak lehetőségeiről. Sokan bedőlnek. Az ilyen anyagok sokkal inkább a “meg tudod csinálni” érzésről szólnak mintsem a felhasználható tudás átadásáról. A tartalom hiába magas színvonalú, ha végül megfelelő szemlélet, érdeklődés, technikai affinitás hiányában mégsem tudod az olvasottakat megvalósítani.

Nagy az igény a csináld-magad marketingre, viszont emögött az a – sajnos gyakran alátámasztott – elmélet áll, hogy úgysem fogsz olyan kivitelezőt találni, aki sajátjaként viseli gondját az online felületeidnek, kampányaidnak. Mi sok más remek hazai ügynökséggel együtt mindent megteszünk, hogy erre rácáfoljunk. Ez együtt jár azzal, hogy nem tudjuk az alsó árkategóriába pozícionálni magunkat, viszont azzal is, hogy csökkentjük a projektjeiddel járó kockázatot. Garantáljuk, hogy az igényeidnek megfelelően, naprakészen, szerethetően fogjuk megvalósítani amit szeretnél.

Mit javaslunk?

  • Mindenképp tanulj, képezd magad, az érdeklődésed határáig, vagy amíg jónak látod! Kölcsönösen előnyös ha ismered a lehetőségeidet, meg tudod fogalmazni az igényeidet és értelmezni tudod egy marketinges riportjait.
  • Gondolkodj hosszú távú stratégiában. Kérj bátran segítséget a stratégia kialakításában és véghezvitelében!
  • Egy szakértővel közösen húzzátok meg a határokat, hogy mi az, amivel még magabiztosan tudsz foglalkozni és mi az, amiben már szükség van egy ügynökség kontrolljára!