Manapság körülbelül ennyi időd van arra, hogy megragadd egy ismeretlen ember figyelmét. Hogyan lesz ez elég? Úgy, hogy az agyunk átlagos képfeldolgozási ideje ennek töredéke: 0,013 másodperc. Szóval igenis, számít a külső.

A külső megfog, a belső megtart

Egy 2011-es Nielsen Group által végzett statisztika szerint 15-20 másodperc alatt dönti el a látogató, hogy a weboldaladon marad-e. 2011-ben még különlegességnek számított egy hajtás feletti egész oldalt elfoglaló kép, azaz hero image. Ezzel szemben ma már az az elfogadott, hogy a betöltést követően ilyen formát önt a főoldal. Ez annak is köszönhető, hogy az említett 15 másodperces időtartam jócskán leredukálódott és így az információfelvétel már nem a weboldal szöveges tartalmainak böngészésével indul, hanem a jóval gyorsabban fogyasztható vizuális elemekével. Hogyan vehetnéd rá a látogatót arra, hogy egyáltalán belefogjon az olvasásba? Úgy, hogy a sokkal könnyebben befogadható képekkel felkelted az érdeklődését.

Egy korábbi munkánknál is egészoldalas kezdőkép fogadja a látogatót, ami amellett, hogy megteremti a Hack Yourself-hangulatot, kiemeli a csapat legfőbb üzenetét is.

Szerepeljenek bárhol, bármilyen formában, az általad használt képek az arculatod részévé válnak. Legyen szó weboldalról, csomagolásról, kiadványról, facebook hirdetésről, bármiről, az általad kommunikált képek meghatározzák a cégedhez kötődő színeket, hangulatot és stílust. Feladatuktól függően beépülhetnek a dizájnba, vagy kaphatnak kiemelt figyelmet, amit aztán kedved szerint vezethetsz más irányba. Bizalmat kell ébresztened az emberekben ahhoz, hogy aztán többet mutathass nekik. Azzal kell megragadnod a figyelmüket, amit először látnak belőled és amit a legkönnyebb befogadniuk. Ezek mindig a külsőségek, a vizuális elemek, a képek lesznek.

“Oké, kellenek a képek. De honnan?”

Ingyenes stock képek:

Akkor válasszuk, ha kevésbé hangsúlyos, inkább hangulati elemnek szánt fotót keresünk. Ennek oka, hogy a jó minőségű ingyenes stockfotók száma erősen korlátozott, ezért gyakran találkozhatunk ugyanazokkal a képekkel, beállításokkal a legkülönbözőbb helyeken, a legkülönbözőbb formákban. Ezért, ha az adott kép egy óriásplakáton is szerepel, már nem fogja kellőképpen felkelteni az érdeklődést. Az ingyenes albumok kis mennyisége miatt tartalmilag is erős kompromisszumokat kell kötnünk. A legtöbbször csak úgy tudunk témábavágó képet választani, ha az ahhoz kevésbé kapcsolódó, általánosabb fotókat böngésszük.

Szerencsés eset: jól használható ingyenes fotót találtunk a Megújult Tiszta Energia főoldalára

Stock képek:

Amíg a kevés ingyenes kép között hosszas keresgélésbe sem tudunk belefogni, a fizetős stockfotók választéka már jóval szélesebb. Általában minden feladathoz megtalálni a megfelelő tartalmú, felbontású, hangulatú és minőségű képet. A bővebb kínálatból kiválasztható az igényeinkhez legközelebb álló, az elképzelésekhez legjobban igazítható anyag, ami tényleg azt ábrázolja, amire épp szükség van.

Megfelelő termékfotó híján a fizetős képek között találtunk a Shower-Tex zuhanyfüggönye mögé passzoló környezetet

Saját képek:

Kompromisszummentes megoldás. Valóban azt mutathatjuk meg vele, amit az adott helyzetben szeretnénk, olyan formában, ahogyan a feladat kívánja. A készülő képet az előre eltervezett funkciójához alakíthajuk, a majdani környezetéhez komponálhatjuk, hogy aztán formálhassuk vele a befogadást. Ha élünk az egyedi képek nyújtotta szabadsággal, az egész kreatív folyamatot inspirálhatjuk, kapukat nyithatunk az egyedi dizájn-megoldások felé.

A NZI bukósisakok termékfotói nem csak a márka arculatát, hanem a weboldal alaphangulatát is meghatározzák

Nem elég, ha a kép tartalmilag azt ábrázolja, amit mutatni szeretnél. Ha közvetíteni szeretnél valamit – legyen az egy eladni kívánt tárgy, szolgáltatás, vagy Te magad – mindenképpen tedd azt olyan formában és minőségben, ami Téged is meggyőzne. De ez még mindig kevés. A képeket a célcsoport igényeihez kell alakítani, mivel az első benyomást a látvány határozza meg a termékedről, vagy szolgáltatásodról, egyszóval rólad.  Nem mindegy tehát, milyen képeket használsz, ugyanis ezek váltják ki ügyfeled első rólad alkotott gondolatait.